Saturday, September 4, 2010

aku dan lagenda

aku baru layan drama Lagenda Budak Setan.. masa mula-mula drama ni on, aku tak suke sangat sebab ayu dalam watak tu tak lawa.. aku imaginekan wajah pan asia.. tapi bila aku tengok sampai abes, aku pulak dah yang nak meleleh air mata... terkena sejibik kat aku... dalam story yang aku tengok td, gurl ni menerima cinta daripada orang yang dia tak cinta... dia telah melepaskan cinta orang yang mencintai dia...kiranya antara 2 la ni.. kisah aku pon macam tu jugak... sanggup ke aku nak harungi? macam susah je kan.. sebagai perempuan, boleh ke kita rebut cinta kita? maksud aku ibarat perigi cari timba.. bagi aku tak salah perigi cari timba.. tapi carilah dengan beradab..(bout entry perigi cari timba,nanti aku usulkan dalam entry seterusnya..terlalu panjang lak aku nak masukkan dalam entry ni)

Sukarnya memahami hati sendiri,
kerana akal dan hati selalu tak sekata.

tapi hati ini tetap begini,
hati ini tak mahu melupakan dia,
hati ini tak mahu membuang dia,
hati ini masih mahu bertahan,
hati ini masih mahu menagih kasih,
hati ini masih mahu menyintai,
hati ini masih mahu membeli jiwa.

walaupun semakin hari semakin sakit,
walau semakin hari semakin pedih,
walau semakin hari semakin luka,
walau semakin hari semakin tercarik,

sukarnya melayan kehendak hati,
sukarnya melayan kehendak jiwa,
sukarnya melayan kemahuan perasaan,
sukarnya melayan rasa cinta yang menyiksa.

tapi,

setiap hari juga dia kembali,
setiap hari dia datang mencari,
setiap hari dia menjengah,
setiap hari, dia seakan tak mahu pergi.

sering bertanya sendiri,
cinta siapa di dalam hatinya,
kasih siapa bertahta di sanubarinya,
wajah siapa di dalam mindanya,
milik siapa jiwanya..

Ya Allah,
berikan aku kekuatan,
berikan aku ketetapan hati,
berikan aku petunjukmu,
berikan aku jalan,

Ya Allah,
ku mohon ketenangan,
Andai dia bukan untukku,
hilangkan dia dari ingatan,
hilangkan rasa cinta ini,
hilangkan rasa kasih yang makin mendalam,
hilangkan rindu yang semakin mendendam,

hati tak mampu lagi bertahan,
hati tak mampu lagi memendam rasa,
hati tak mampu lagi menipu diri,
hati tak mahu selamanya begini.

No comments: