Saturday, October 2, 2010

update status

yuhuuu..huhu lame dah aku x update blog..bukan ape,kesibukan melanda..banyak sangat tragedi yg melanda..mmg pon! byk gile kejadian melanda..sedih pon ade, gembira pon ade.. malam2 camni liat lak mate aku ni nak tido..padahal dalam kete tadi bukan main lagi aku nak tido.. tadi baru pas bli barang dapur kat NSK..agak jauh tapi aku suke jadi ulat malam nih..hehe...ok, aku start ngan story aku yang sedih2 dulu..

::episod sedih ::

- aku tak dapat beraya bersama insan tersayang.. camno tu? malam tadi baru aku termimpi arwah toki.. aku bingkas je bangun nak bersiap2 balik kampung.. sangka aku, toki tengah tunggu aku... OMG! baru aku tersedar yang sebenarnye toki dah tiada :'-(

- hari raya yang agak tak brape ceria.. hehe.. tah ler, lain gaknye beraya kat tempat yang tak sejiwa..

- balik raya? tumpang kawan aku.. bukan ape,aku nak cepat balik ke KL.. tak tahan aku ngan cubaan2 dugaan2 yang melanda..hehe ..

- raya ke-3.. hurmm..ni yang agak tragis ni.. pagi2 buta tu aku mendengar rintihan.. walaupon aku dah banyak kali dengar pengakuan terbuka ni, tapi malam tu betul2 menyentuh hati aku.. aku mendengar luahan dari dia satu persatu.. kesian,dugaan yang terpaksa dia hadapi.. aku sebagai yang paling rapat, memberi pandangan.. "i taw die akan berubah jugak jadi lebih baik pas kawen nanti.. u kena kuat nak hadapi.." "tapi camne ngan hati i..sampai bila harus i jaga hati orang lain sedangkan perasaan i ni?" "i taw, setiap yang berlaku ade hikmahnya.." aku tetap dengan pendirian aku supaya die bersabar dan menerima ketentuan Ilahi sebab dia sahaja yang mampu buat keputusan..

- taw2 dia mahu jumpe aku.. sebab? ade cerita yang nak disampaikan.. sal ape?aku pon musykil..tapi aku tahu kenapa sebab tgh ari tu aku dah terima panggilan hangit. setelah diceritakan hal sebenar, die dah wat keputusan untuk undur diri.. aku terkejut jugak la sebab aku terfikir jugak..camne ngan perancangan yang dia dah rancang dengan si dia?katenya nk balik kampung nk bincang dengan family.. ok! aku layankan jela.. masa balik kl semula after pulang dari kampung,katenye dah dapat jawapan. OMG! semuanya dah ok.family dah dapat terima keputusan dia.. aku pon aku..tahniah sebab join status same ngan aku..S.I.N.G.L.E..hehe..kesian aku tengok die..dalam kesedihan... tapi takpe,be strong ye.. alamak,mate aku macam mantok je..so to be continue.

No comments: