Thursday, March 22, 2012

Kiraan markah dan gred peperiksaan

Ermmm... takda apa nak cakap. Cuma nak kasi share dengan yang bergelar student. Yap, student. Ni adalah markah untuk mengetahui tahap kebijaksanaan masing-masing (soobbb..ssoobbbb). Sebagai seorang pelajar, sememangnya markah ni sangat-sangat penting dalam menentukan CGPA. Yang paling penting sekali adalah markah carry marks. Now dah sem 5. Sem ni ambil 3 subjek sahaja. ECO 162, ACC 164 dan PAD 252. 

Alhamdulillah syukur sangat-sangat markah carry marks banyak yang tinggi-tinggi. Bukan nak riak, sebab aku rasa sem ni la yang buat aku betul-betul rasa aku seorang pelajar yang telus dan tulus. Kekekekeke. Sepanjang sem ni, tak pernah 1 pun kelas aku tak pergi. Maksudnya tak pernah ponteng kelas. Sem-sem sebelum ni tak payah cakap la, dari 5 kelas comfirm-comfirm 1 atau 2 kelas memang aku tak pergi. Then sejak dah mulakan azam baru lepas kawin, alhamdulillah berkat doa suami dan keluarga, i do it! Kiranya sem ni aku banyak berusaha keras. Yes, usaha! Dengan dugaan dan cabaran sebagai isteri dan penjawat awam, bukan mudah sebenarnya nak arrange masa dan komitmen. Kan AKAK kan? 

Yang buat aku jadi lebih kuat semasa semester lepas, time nak ambil exam aku tengok yang datang tu ada ibu mengandung yang dah sarat sangat kandungannya, ibu yang baru dalam pantang, pesakit yang datang bertongkat dan banyak lagi. So sebelum aku anggap aku ni susah (banyak songeh & alasan), ada lagi orang yang lebih susah dari aku. Classmate aku sendiri datang kelas dengan perut terboyot-boyot. Ingat aku tak touching? So, kena la ubah skit sikap aku yang kekadang suka so-so je nak gi kelas. Eh, dah panjang pulak bebelan ni. Ok, bai. Nak buat kerja. Jap nak wish sesuatu. SEMOGA SAYA DAPAT MARKAH PEPERIKSAAN YANG CEMERLANG. AMIN.

Kaler BIRU adalah LULUS
Kaler MERAH adalah GAGAL


A+  90  -100          
A    80 - 89
A-   75 - 79
B+  70 - 74
B    65 - 69
B-   60 - 64
C+  55 - 59
C    50 - 54
C-   47 - 49
D+  44 - 46
D    40 - 43
E    30 - 39
    F - 29 

No comments: