Monday, August 30, 2010

antara kerjaya dan cinta

salam sayang... salam sejahtera... hari ni aku rasa free sangat2... bkn free ape...freedom.. alhamdulillah aku dapat mulakan pagi aku dgn indah tanpa ada rasa tak tenteramm..hehehe... maklum ler,sebelum-sebelum ni banyak sangat memendam rasa.. sian blog aku nih, kalau dah lame tak up-date nanti berhabuk pulak.. asyik aku melayan fikiran yang jauh melayang-layang ni, aku tetiba dapat 1 idea... lagipon perkara ni aku baru je bincangkan malam tadi dengan dia.. mengisahkan kisah sorang awek and sorang pakwe yang baru berkerjaya... tapi kisah dorang tu takde lah terlalu extreme sangat.. ade lagi kisah kerjaya dan cinta ni yang agak keterlaluan sampai disifatkan macam ambil mudah.. cuba ikuti kisah ni... tapi takde kene mengena ngan aku taw..sekadar mahu share..aku? aku akan berperanan menyebelahi hakim..hehehe...so bagi pendapat aku kadang-kadang kita pon jangan keterlaluan mendesak supaya pasangan kita ikut je telunjuk kita... tak baik taw wat camtu...kita juga punya privacy,. sekali sekala tu keluar la dengan kawan-kawan...br la warna warni hidup ni...so,ape lagi...jom ikuti..

biru : awek (mangsa keadaan)
pink : peguam bela
hijau : hakim
ntahla...dah nasib badan kot....
bila ditanya pada si dia
antara diri ini dan kerjayanya...
dia pilih kerjaya....
korang rasa x apa yang aku rasa????
 
aku rasa dia nie workaholic
mase dia tumpu pd kijer, kijer & kijer dia jer...sampai xde masa dgn awk
tentunya rasa sedey sbb diabaikan
 
memangpun...
asyik keja...keja...keja....
aku ni sapa ntah pada diri dia...
datang pada aku bila terasa rindu...
hakikatnya... dia lebih sayangkan keja dia...

dia pernah kata...
dia cintakan keja...
sbb manusia(AKU)akan cintakan dia sebab keja dia...
aku xpaham maksud ni....
adakah bg dia aku trima dia sebab kerjayanya????
 
tul tu..tensionnyer kalo dpt pkwe cam ni..
baik xyah couple..buang mase jer..
 
kalau dah sayang macam na???
walau sesedih dan setensen mana pun...
aku still dgn dia...
pnh gak minta clash,tp xjadi....
sbb dah syg...
aku bukan sygkan apa yg dia ada
tp aku sygkan siapa dia....
perwatakkan dia...cuma...
di saat ini...keja pilihan utama dia...
dan aku yg ke 2....
apa aku nak buat...
 
terimalah dia seadanya .......
kerana itulah dirinya yang sebenar .....
dan aku yakin dia menyayangi anda tapi belum pandai nak menunjukkannya ......
 
Dah awk yg tanya dia pasal pilihan dia samada kerjaya atau diri awk tu kenape plak? mmg dia jawab pon kena pilih salah satu.tapi maksudnya tu mungkin pilihan yg lebih utama dia ialah kerjaya. Dan awk tetap pilihan dia yg utama jugak. Still awk yg utama. Jangan disalah tafsir. cuba awk fikir, orang lelaki kalo tak kerja tapi duduk umah 24jam asyik nak mengadap muka awk je siang malam macamana? sapa yg nak bagi awk & anak2 makan & pakai esok kalo dah kawin dgn dia nanti? itu kalo pilihan dia awk ler fikirkan yg positif, dia mungkin sedang bekerja keras sbb nk cari duit lebih utk persediaan perkahwinan dgn awk nanti.
maklumlah kos kerja kawin sekarang tinggi-tinggi cecah riban2 termasuk wang hantaran, sewa balai, tempahan pakaian pd hari persandingan, kompang & jurukamera, kos barang2 masakan, dll itupon tak termasuk lagi kos bila nak mulakan hidup baru bersama suami awk nanti....byk duit perabis masa tu dgn segala kelengkapan peralatan dlm rumah & keperluan barang2 dapur....kalo dia belum ada rumah sendiri lagi macamana? kena pulak cari rumah sewa & sediakan lagi wang deposit dulu lagi.......sekarang dalam kepala dia mungkin berserabut dgn macama nak datangkan duit, duit & duit pd dia.....dia buat itu semata-mata utk kebahagiaan awk juga nanti. zaman sekarang ni segala macam keperluan perlukan duit...lebih2 lagi bila hidup & tinggal di kawasan bandar. Susah nk dapat benda2 yg free melainkan kalo dia ada lot tanah kt kawasan rumah, bolehlah buat tanam2 sikit utk pemakan. fahamilah situasi dia.....saya percaya dia tetap sayangkan awk. kesian kat dia kerana bersusah payah bekerja utk awk. cubalah hiburkan hati dia bila dia penat lelah atau tension apabila dia balik dr tmpt kerja. janganlah ditambah2 masalah dlm kepala dia dgn bebelan & rungutan awk tu. ambil masa hujung minggu bila dia off, belanja dia makan & jalan2 di samping berbincang dgn perancangan awk dgn dia seterusnya.

1 comment: