Friday, August 13, 2010

topik lewat petang

blueskyspidy: xpe dia kne stand decision die 2

blueskyspidy: klu tunang sebab terpakse lom tentu bahagia

blueskyspidy: baik diamkan diri je

blueskyspidy: janji mmg la patut tunaikan

blueskyspidy: tp klu benda yg djanjikan boleh dtgkan keburukan

blueskyspidy: ridiculous ler (keje giler)


wow! weee! hehehe.. tiba-tiba ada yang bertanyakan tentang apa yang berlaku sebenarnya.. aku minta pandangan dan menceritakan kisah di sebalik tabir.. nama dan identiti dirahsiakan.. hehe.. wajar ke ikut kata hati atau ikut kata mulut? (eh,bukan ke ape yang dizahirkan di mulut adalah dilahirkan dari hati?) aku pon tak tahu la..setakat ni,bukan 1 kes yang aku kendalikan.. cewahhh! mcm diktator.. actually aku pon masih ade kawan yang perlu kawen atas pilihan keluarga.. bertunang awal tahun 2010, kawen mungkin Disember 2010.. wow! kalau dah dinamakan takdir, siapa mampu menolak ketentuan Allah..

kes yang aku bincangkan kat atas tu, aku tak tahu la plak tarikhnya.. so tak dapat la aku nak kasi info. kesian.. sangat-sangat kesian.. diluah mati emak, ditelan mati bapak... tapi mungkin ade hikmahnya disebalik semua ini. katenya kepada pemberita (aku ler pemberita tu... hahaha) jangan jadi macam dia.. yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran.. itu semua takdir tuhan.. bagi aku, yang pertama tak semestinya yang utama.. kadang kala yang seterusnya tu pon dapat menjadi yang utama.. agak2 ade faham tak ayat aku ni? PERCINTAAN bukan pasti berakhir dengan perkahwinan, malah ada pasangan yang bercinta bagai Laila dan Majnun tetapi akhirnya putus di pertengahan jalan.

aku kasi contoh ye... A pernah berkahwin dan dikurniakan cahaya mata. namun begitu, takdir memisahkan A dengan isterinya B atas faktor-faktor tidak sefahaman.. Lalu A telah menemui cinta sejati dia (C) setelah berpisah dengan B.. A dan C berkahwin dan meneruskan kehidupan, mereka sangat bahagia.. kita sebagai manusia biasa bisa belajar dari kegagalan. Kegagalan telah mematangkan hidup kita sebenarnya. Am I right? aku dapat rasakan hikmahnya story tersebut adalah :

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah
sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya
menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur
dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.

No comments: