Thursday, October 7, 2010

ujian+cobaan

owh..owh..owh..ni baru kali pertama aku di uji..awat plak ni? hurmm..sebenarnya sal diuji dlm perhubungan ni la.. silap aku or salah aku? hihi tak ke same je maksudnye tu?

sebenarnya mengenai sikap terus terang.. ya, aku tak kisah pon untuk dia tahu hal aku.. maksud aku, ketulusan.. semalam bila dia cakap kat aku "no komen till btol2 dah ade ikatan rasmi".. aku faham dia terusik.. sape yang tak cemburu..

memang benar sukar untuk menangkis silap lama.. tapi aku? walaupon nampak sukar tapi sebenarnye senang.. atas diri sendiri..ye! aku dah ambil inisiatif sendiri.. takkan aku nak tunggu sampai aku ade ikatan baru aku nak berubah.. aku perlu hormat dan jaga hati dia.. buang sikap-sikap yang bisa membuat aku dan dia berantakan.. eh, ter'slang indon plak.. maaf pada arjuna-arjuna yang mahu mendekati diriku.. terimalah dengan seadanya bahawa aku perlu beri komitmen pada orang lain.. cukuplah dengan sekali penjelasan yang aku berikan pada kalian.. kalau kalian tak boleh terima, redhalah dengan suratan takdir.. bahawa setiap kejadian ada pertemuan dan perpisahan.

cemburu tu mesti ada.. dan atas sikap cemburu tu la kita patut merasakan pasangan kita bukan milik kita seorang.. tiada milik sesiapa pon..ianya hanya pinjaman dari Tuhan.. dan sekarang Tuhan pinjamkan dia pada aku untuk menjadi pasangan aku.. oleh sebab itu, aku perlu menyayangi dan disayangi... oh Tuhanku, sesungguhnya kau amat memahami dan lebih maha mengetahui setiap kejadian.. aku bersyukur padamu ya Allah atas nikmat kurniaan-Mu..

1 comment:

adel said...

yup..u should dear... geee