Wednesday, June 1, 2011

Persiapan sebelum perkahwinan

+_________________+

Assalamualaikum...lama tak update blog.

Bukan apa, kekangan masa. Masa amat mencemburui i okeh.
Ok, lagi 2 hari aku akan diijabkabulkan.Banyak persiapan nak kena buat. Antaranya doorgift, barang2 keperluan untuk masak-masak. Aku Family pilih untuk buat kat depan rumah je pasang khemah. So aku ikutkan ajela. Untuk coklat, aku dah subkan pada sepupu aku untuk buat.
Aku x larat nak buat sebab komitmen. Banyak lagi yang perlu disetelkan.

Bukan mudah untuk kita menyempurnakan sesuatu majlis. Ni pon mau sakit belikat aku.
Alhamdulillah, aku bersyukur sangat pada pihak yag sangat-sangat memahami kehendak dan keperluan masa majlis aku. Thanks a lot to Kecik sebab jadi fotographer. Bayaran sangat murah. Untuk pakej nikah, outdoor,both side and 4 custom album only RM1200..See, murah jugak la kalau nak dibandingkan dengan harga orang lain. Kecik adalah kawan tunang aku. So dia sudi mengofferkan diri berkhidmat untuk wedding kami. Belum lagi masuk part banner. Kate tunang aku, dia buat baner sebesar-besar khemah.Haaaaa????
Terbayang pulak aku kain rentang kat gedung. hehehe...



Untuk pakej pengantin plak, aku dapat harga RM1450 untuk nikah dan majlis belah aku. tu untuk 4 orang pengantin. Murah tak? Aku tak taw la harga untuk orang lain sebab pakej ni harga kat 2k tapi sebab pak andam ni la yang mekapkan aku time tunang dulu, so dia kasi la harga kawan-kawan..

Eh,apa lagi ye nak ngomel-ngomel..Nanti la sambung balik. Nak sarapan dulu...

"Ya Allah, kau jadikanlah perkahwinan kami sebagai ibadah kepadaMu. Kau limpahkanlah rasa cinta kami, Kau senangkan dan bahagiakan kami dunia dan akhirat."


No comments: