Wednesday, February 29, 2012

Langkawi - Part 8 (Island Hoping)

Seawal jam 9 pagi, kami dah bersiap-siap menunggu ketibaan 'abang van' untuk ambil kami. Bersiap pukul 8.45 pagi, pastu gelabah nak breakfast. Still sempat breakfast, tapi abang van tu tunggu juga la dalam 5 minit. Hehehehe sowwwwiiieeeeee. Sebenarnya semasa kami sampai ke Delta Motel, dah siap-siap bayar harga untuk ke Island Hoping. Harganya RM25. So pada sesiapa yang nak pergi tu, sila cari ejen yang bagi harga murah kay! Sebab kekadang dorang ni akan charge kita lebih hangat daripada biasa kalau kita pun tak biasa. So bila abang van sampai di Delta Motel, kami berempat dah ready dan menuju ke penginapan sebelah Underwater World. Lupa pula nama guesthouse tu untuk ambil mat saleh pulak. "Wow, lawanya spec dia" Hehehe tu la ayat aku masa mula-mula tengok mat dan minah saleh tu. "B, please banje spec macam tu. Rayban"  Tapi dalam gambar ni minah tu tak pakai pun spec tu.

MACAM MANA NAK PERGI KE JETI ISLAND HOPING NI? Ok, begini ye tuan puan. Jika dari tempat penginapan saya di Delta Motel tu, terus je sampai jumpa simpang tiga. Belok kanan, terus je macam hendak menuju ke Awana Porto Malai. So sebelum sampai Awana Porto Malai tu, dah sampai ke jeti ke Island Hoping. Tapi masa tunggu bot untuk ke Island Hoping, panas hati juga la. Hampir setengah jam tunggu baru dapat naik bot. Mana taknya, ada pulak tak "seteru". Haish, nak tak nak kami terpaksa la tunggu. Comel la mat saleh yang naik motor bawa anak kecil tu kan. Siyessssssssss kami jakun, WOW! COMELLLLLLL. Tapi abaikan la tatu badan dia tu.

Ni dah gerak untuk naik bot. Sebenarnya banyak deretan bot yang menanti untuk bawa penumpang ke Island hoping. Kita boleh pilih sama ada nak naik secara berjemaah (murah skit) atau secara ekslusif (private only) tapi bayaran agak mahal la dalam RM 200 or RM 300 untuk 1 bot. Kami? Low budget so ambil la Rm 25 ajo.

*Harus feeling-feeling pemandu pelancong*

Kanak-kanak riang macam baru first time naik bot. Teringat masa pergi Pulau Redang, bot lagi besar. Pulau Redang sangat cantik ok. Lagi boleh nampak jelas coralnya. * tetiba promote pulau redang pulak*
Bila la dapat naik cruise tu?

 Lawa kan? Siyes lawa. Hanya mampu ucap "Subhanallah. Lawanya gua ni" Is it jakun? Tidak.

To be continued..

4 comments:

Unknown said...

salam.sy tertarik dgn trip ke langkawi ni.boleh x share contact no utk kereta sewa dan island hopping?saya dan suami nk honeymoon di sana.thanks ye..

BeLLe said...

untuk island hoping ni saya booking tmpt saya menginap tu kat delta motel. smapai je sana awak bole cakap kt kaunter yg awak nak g island hoping esoknye. bayar rm25 sekepala. esok kol 9 pagi van akan datang amik untuk gi island hoping.

BeLLe said...

langkawi island tour 0169525529

BeLLe said...

kete sewa kancil tu call mohd yusni 019-5594968