Friday, July 6, 2012

Resepi kentang cheezy wedges


1 paket serbuk cheezy wedges ni beli kat Yummie Bangi. Murah ok. Masa ni aku beli dalam 500gram. Pekerja tu packing lain untuk aku sebab stok yang ada kat rak tu 100gram punya. So sebenarnya takda resepi sebab resepi yang aku guna ni instant punya. Murah + pantas. Harga dalam 100 gram tu dalam Rm5.50 kalau tak silap aku.


Ni la hasilnya. Goreng je kentang goreng tu, pastu curahkan je. Macam kat kepsi.


Ni la rupa cheezy wedges tu sebelum bancuh. Tambahkan air je. jangan banyak sangat, nanti cair. jangan sikit sangat, nanti berketul-ketul lak. Sedang-sedang macam nak buat jemput-jemput tu.


Goreng kentang ni pon aku perlu cakap ke? Muahahaha Goreng la sampai masak.


Ni la food tester aku. Baby yang semakin membesar, sihat bagaikan juara. Muahahahaha. Makin membulat baby aku ni. Pipi pun dah naik, perut pun naik jugak. Apa aku masak, dia makan je. Janji bukan tempoyak. #Abaikan kain baju aku yang tak berlipat tu. Bizi okeh.  (cover line) Tapi dah setel lipat dahhhhhhhhhhh.

No comments: