Wednesday, August 11, 2010

suratan atau kebetulan




Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau sekadar satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Serta kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan pelbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati
Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus
Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan

4 comments:

ANUAR said...

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan....
so,inilah jwpn nye kan.. bimbang berulang kesilapa, tu lah yg mmbuatkan anda terkurung dlm keputusan sendiri.. kini ku paham..thanks krn mgangap yg dlu akan brulang... so, u trus kn la dgn si dia yg br dlm idup u sbb yg br blum ade yg lama..ahahahaaa...btol x..
patutla...

BeLLe said...

hahaha..ades...ades...
nape arini byk sgt serangan nih...
sume manusia buat silap..
termasuk saye sendiri..
ye,saya memang penah buat silap..
i penah wat silap dgn u ms i dgn u dulu...tapi i xle cite kat sini..
pengakuan tertutup...huhu...

ANUAR said...

bkn kire sape silap sape... skrg ni u memilih utk xmemalui kenangan yg lalu..so u kne la hargai yg ade dpn mata skrg..sian die...lgpun u ngan die pun bknye ade rekod buruk cam i ni..hmmmmm..

BeLLe said...

Jika kita baru saja mengalami kegagalan dan kita berpikir bahwa kita adalah manusia yang paling gagal di dunia, kita harus membuka mata kita lebar-lebar dan mulai melihat dunia di mana terdapat ribuan orang yang pernah mengalami kegagalan yang lebih buruk dari yang kita alami namun mereka berhasil melewati masa-masa sulit mereka menuju kepada keadaan yang lebih baik lagi..