Wednesday, December 22, 2010

FITNAH!

Assalamualaikum..

Selamat petang..jam kat hp aku ni menunjukkan pukul 2.19petang.. sehangat tengah hari, hangat lagi hati aku ni.. Mau je aku bakar 1 apartment.. tapi tu kalau aku sanggup kena penjara seumur hidup (wakakaka...taw pon ko takut) Mane taknye, masa aku balik nak lunch kat umah, aku dapat berita tak best...

Ok, aku mulakan dengan cerita yang agak-agak cuak wannabe.. Kat blok aku ade mamat and minah kena tangkap basah pada hari ahad 19.12.2010 jam 3.30pagi.. Pada hari kejadian aku ade kat kampung..Aku balik hari khamis malam jumaat dengan adik n anak sepupu aku naik bas transnasional di perhentian pekeliling 16.12.2010 jam 11.30 malam.. Detail kan?? Masa aku tengah tegolek-gelok dengan bantal peluk kat umah tok, aku dapat SMS dari Gee...

From:G
19.12.2010
11.17AM
"Mlm td umah belah kiri ble kte kuar lift tu kne tgkap bsh..kecoh gak r,dlm kul 3.30td"

Aku gelabah jugak la. Aku pon call gee..Menurut ceritanya masa hari kejadian dia ade kat umah. Masa tu dia tengah buat report sales.. Tiba-tiba dengar bunyi bising.. Tengok-tengok ade polis dan pencegah maksiat tengah menggegar umah potong mangga.. Aku difahamkan sepasang kekasih tu ade kat dalam.. Lelaki tu just pakai boxer dan yang perempuan tu berpakaian baju tidur nipis.. ok,boleh imagine camne keadaan masa tu? Jangan imagine lebih-lebih ok.. nanti takut terimagine bagaimana rupa dorang masa kejadian..haiyakkkkk! 18sg 18sx..haha..

Si pencegah maksiat ni pon memulakan sesi soal siasat..

PM : mane kakak kau? Ooo, mentang-mentang la kakak kau takde, korang senang lenang je ye..

dan bla..bla..bla... aku tak tahu la ape perbualan dorang time tu sebab tiu je yang diceritakan oleh adik aku..ok, aku pon ambil maklum tentang kejadian tersebut. Dengan perasaan yang malu, aku pon terpaksa menerima hakikat berita kejadian...

TIBA-TIBA
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Along tahu tak, dorang ingat umah kite yang kantoi. Ade pakcik kat tingkat 4 tu siap perli-perli lagi 'pandai-pandai buat pandai-pandai la simpan' 'lain kali kalau nak buat pon, pandai-pandai la..buat malu orang government je'"...


KEPALA HOT BUSTARD PUNYE ORANG! Wei,agak-agak la kalau nak tuduh umah gua. Lu nak cari pasal dengan gua ke? Agak-agak kalau muka lu tak pecah, umah lu wa kasi pecah!! Ada paham??!!!! Takpa takpa.. Hari jumaat ni ade majlis bacaan yasin, sape-sape yang fitnah aku lagi memang excident mati la korang.. Buat ape nak hidup lama-lama.. Kalau kerjanya buat fitnah je.. Tak guna kalau ko tunduk bangun atas sejadah, tapi haprak punya perangai.. Aku sikit pon tak pernah nak ambil port hal korang..


Yang aku takleh blah bila ade akak umah hujung tu siap datang jumpa adik aku..


"Dik, betul ke umah ni yang kena.. Lain kali kalau nak buat pon pandai-pandai la cover. Buat malu orang government je. Akak ade ke?"


"Eh kak, bukan umah saya yang kena. Umah satu lagi.. Kalau betul saya yang kena, buat apa saya keluar pergi kerja lagi."


"Oh yeke bukan rumah adik. Btol jugak kan..Orang heboh cakap umah no. 6 yang kena tangkap basah"

Ok, nampak tak kegersangan dorang untuk melihat orang lain jatuh? See! See! So ape lagi yang boleh aku cakap. Takkan aku nak pi hadap rumah dorang tu semata-mata nak bersihkan nama aku.. Aku berserah pada tuhan.. Bak kata uncle Seekers, TO SEEK THE TRUTH... ok sorry yang aku cakap nak bakar and excident mati tu hanya semata-mata kemarahan aku.. tapi mentality dorang kalau dah beranggapan adik aku yang kena kantoi pada hari kejadian, korang rasa la pulak kalau orang fitnah cakap adik korang kantoi kena tangkap basah kat rumah korang. MALU? aku lagi malu la siot.. malu sebab kena fitnah.. Semoga korang sempat minta maaf dan bertaubat sebelum nyawa korang diambil oleh-Nya.



No comments: