Thursday, December 9, 2010

perlukah?

KISAH SILAM?

aku agak tak bape berminat sangat ngan situasi tu..ape yang aku nak cakap sebenarnye? straight to the point la..malas pulak aku nak berbunga-bunga ni..

sama ada kisah silam aku or pasangan aku, aku tak bape minat nak taw kisah tragis masing-masing.. bagi aku,untuk ape dikenang masa lampau.. bikin hati sakit kan? kan? kan? so baik aku fokus untuk masa depan..hanya sekali sekala je jenguk-jenguk pandang-pandang jeling-jeling kisah silam itu..

tapi sume orang boleh terima ke perihal kisah silam ni?

aku boleh.. (tipu! kekadang touching gak ok!) hahaha

kepada kekasihku,usah toleh ke belakang lagi.. aku cukup mengenali dirimu.. kesabaran diri aku? selagi aku masih boleh bersabar,aku bersabar.. kan SABAR ITU SEPARUH DARI IMAN.. aku harap kau faham kan dengan apa yang aku maksudkan.. kali terakhir aku pesan adalah pagi semalam.. aku bukan boneka, yang bisa kau hancurkan.. hohoho jiwang owh!

aku malas nak bikin ribut-ribut..wat semak kepala otak aku je.. sampai menggigil-gigil aku tahan sabar.. masing-masing dah besar kan..kepada kalian yang berpasangan, nasihat aku yang aku nak kasi nasihat gunasama :-

-letakkanlah sedikit kepercayaan kepada pasangan anda walau apa sekalipon.. jangan terlalu control.. mereka juga punya hak untuk diri dorang jugak.. walaupon kadang kala hati korang bisa di'goreng' idup2 or mati2, fikir positif jela.. anggap jela untuk kebaikan korang..hihi..

-selagi boleh berkasih dan bersayang,guna la kelebihan tu dalam menjaga perhubungan masing-masing.. jangan ler lebih-lebih, pandai-pandai ler nak jaga hubungan masing-masing.

-straight to the point..eh?ni ape kes plak ni? camni, jangan ler terlalu mengharap sesuatu or erti kata lain meletak harapan setinggi gunung merapi (opss! dah meletus ok) kat pasangan kita sebab kuasa tuhan takda sape yang taw.. tetiba meletus cam gunung merapi tu, sapa nak jawab? so ala-ala kadar jela nak kasi statement kat orang lain.. (nasihat utk diri aku jugak)

-cemburu..opss! ni subjektif ok.. ade yang terlalu kuat cemburu, ade yang tak cemburu langsung (aku pon heran ngan makhluk ciptaan tuhan yang terbabit dalam golongan ni...yeah,mungkin juga kelebihan dorang) anda last skali cemburu tak banyak sangat la (tu aku ler tu..hoho..sape lagi geng ngan aku?sila angkat fingers korang)

-sayang dan cinta.. itu perlu dan wajib..

sekian, terima kasih.

luv u incik anuar!

2 comments:

adel said...

auuuwwww..statement brani mati nehh..
memang la syida, tak perlu kenang kisah silam.
tapi klu sorang je tak kenang, tapi sorang masih lagi dibelenggu kenangan2 tuh macam mana ya????

BeLLe said...

doktor cinta berkata : ingat 5 perkara..sebelum lima perkara.hihi